• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Nu, snart tre månader efter att jag sade upp min kredit hos Credway, så har den försvunnit från UC, efter att jag har fått hjälp av UC:s utredningsavdelning. Lite dåligt att man skall behöva krångla en massa för att det skall bli rätt. Det gjorde dock varken till eller från på betyget, men det ser ju bättre ut om man vill söka lån i någon vanlig bank att inte ha en skräpkredit.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Nu, snart tre månader efter att jag sade upp min kredit hos Credway, så har den försvunnit från UC, efter att jag har fått hjälp av UC:s utredningsavdelning. Lite dåligt att man skall behöva krångla en massa för att det skall bli rätt. Det gjorde dock varken till eller från på betyget, men det ser ju bättre ut om man vill söka lån i någon vanlig bank att inte ha en skräpkredit.
Ser de som tar UC var man har sina skulder eller enbart vilken sorts skuld?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hur skulle ni prioritera denna fundering?

Få bort min 10k kredit på Handelsbankens allkort och avsluta den? Osäker på räntan

Eller mata extra amortering på collectorlån som är ca 50k. Med 13% ränta.

Ska inte söka något nytt lån på minst 6mån men man cill ju alltid snygga till ucn med mindre krediter osv
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997
Krediter är alltid värre än lån, vad gäller UCbetyget. Så lätt, kör på allkortet.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Ser de som tar UC var man har sina skulder eller enbart vilken sorts skuld?

Det är jag lite osäker på, men oavsett så vill jag inte att en kredit som jag har sagt upp för flera månader sedan skall stå kvar som om inget har hänt.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hur skulle ni prioritera denna fundering?

Få bort min 10k kredit på Handelsbankens allkort och avsluta den? Osäker på räntan

Eller mata extra amortering på collectorlån som är ca 50k. Med 13% ränta.

Ska inte söka något nytt lån på minst 6mån men man cill ju alltid snygga till ucn med mindre krediter osv
Du har högre effektiv ränta på Allkortet. Avsluta det då en sådan låg kredit bara är negativt för betyget, även om det inte ens nyttjas.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
J
Det är jag lite osäker på, men oavsett så vill jag inte att en kredit som jag har sagt upp för flera månader sedan skall stå kvar som om inget har hänt.
Jag tänkte mer att det kan påverka hur man bör prioritera att amortera, förutom utifrån ränta. Ser inte förfrågarna var jag har mina skulder så väger ju ränta och storlek på lån tungt. Annars kommer ju även parametern långivare in. På ff-kopiorna har jag inte sett redovisning hur mina lån är fördelade per långivare, eller ens var jag har mina lån.
 
B

Blancot

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Om jag skickar iväg en ansökan till credway och får lånet utbetalt nu idag. Kommer det synas på min UC den 20 något i augusti? Eller först i september.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp